Tilki SEO

SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki kavram. Ancak bu iki kavram mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online allıkışdataş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-kâr siteleri için eleştiri olan bu iki kavram, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her iki kavram da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı evet, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu yazımızda bugün bugün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı biraz daha harisalım ve bu arada inceleyelim.

SEM: Taharri Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması için meydana getirilen çallıkışmalara denir.

Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk enseışı sorunlemlerinin bütününe denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Marka bilinirliğini ve marka değerini zaitrmaya müteveccih bir çallıkışma olan SEM, alıcı kitlesini yükseltmek açısından da berenarı önemlidir. Antrparantez SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi müdrike ilave şansı yakalayabilirsiniz.

Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çallıkışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çallıkışmalardır. SEM makul bir bütçe için verilen reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları makul anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde geçirmek için meydana getirilen çallıkışmalardır. Elkızı, bu karşıtlaştırmayı biraz daha harisalım.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki başkalık; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret karşıtlığında, SEO’nun ise içerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde dokumalabilmesidir. Kısaca SEO için en başta içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi için yeni bir ödeme dokumalmaz.

Bunun dışında bir önemli başkalık da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalkaloriız.

Bu iki dijital pazarlama kavramı arasındaki bir özge önemli başkalık da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları başüstüneğu için doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çallıkışmalarında bu konum farklıdır. SEO çallıkışmaları daha natürel icraatı kapsar ve sitenize daha organik bir yoğunluk rahatışı sağlar.

Bu iki kavram, içerik bakımından da çeşitleme gösterir. SEO çallıkışmalarındaki içerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise hedef daha ticari başüstüneğu için içerikler SEO çallıkışmalarındaki gibi olmayabilir.

Ancak bu buyurmak bileğildir ki SEM içerikleri kalitesizdir. Sadece iki kavram arasındaki içerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha kazançlı ya da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine için ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Müstehlik Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/